wtorek, 26 kwietnia 2011

E-Biznes się cały czas rozwija – a końca nie widać

Znaczenie internetu u  polskich konsumentów rośnie z dnia na dzień. Wystarczy popatrzeć na ciągle rosnącą liczbę internautów w Polsce. W 2009 roku było ich około 14 milionow. Idźmy dalej. W minionym roku w Europie zakupy przez internet stanowiły 20% wszystkich transakcji kupna i sprzedaży. Teraz mamy czas właśnie na e-biznes!

Kilka lat temu czytałem ksiązkę o tym jak stworzyć sklep internetowy. To była książka z 2000 roku, a czytałem ją może w 2005. Do czego zmierzam. Pewnie powiedzą mi Państwo, że to stara książka i nic nie warta. Ja jednak jestem innego zdania. Nie chodzi mi tutaj o jakieś wykorzystanie technologi. w budowaniu sklepu internetowego tylko o obsługę klienta. W dzisiejszych czasach konsument chce mieć szybkie dotarcie do informacji i natychmiastowe ustalenie jego preferencji. Bez tego możemy zapomnieć o sukcesie w e-biznesie.
Sklepów internetowych jest w Polsce coraz więcej i w zasadzie nie ma się co dziwić. Biznes ten jest bardzo wygodny, bo sami ustalamy sobie godziny pracy i niemal bez wychodzenia z domu jesteśmy w stanie zbudować własną firmę. Tylko to co się wydaje być zaletą jest bardzo częsta głównym powodem porażki. Niestety takie są fakty. Ile ja już słyszałem negatywnych opinii o prowadzeniu sklepu internetowego. Te opinie wyglądały tak: „Mój kolega się w to bawił i mu nie wyszło” No jak miało wyjść skoro się w to bawil? Jak można się bawić w biznes? Jeżeli chcesz otworzyć sklep, bierzesz kredyt stawiając często dom pod hipotekę to też się będziesz bawił?
Jak widzimy zarabianie w internecie ma tendencję wzrostową, cały czas przybywa na polskim rynku e-commerce konsumentów. Miejmy nadzieję, że będzie ich coraz więcej, a zakupy przez internet staną się standardem. To, by było jeszcze piękniejsze gdyby każdy sklep internetowy solidnie i bez problemów wykonywał swoją pracę, a niestety tak jak w klasycznym biznesie nigdy tak nie będzie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz